Voor Blackfridaynederland beheren wij al twee jaar alle advertenties op Facebook en Instagram in Nederland, België en Duitsland. Elk jaar analyseren we de resultaten van het voorgaande jaar en de veranderingen in de markt. Op basis hiervan ontwikkelen we nieuwe lead-, traffic- en retargetingcampagnes. Onze focus ligt daarbij op:
1. Duidelijke doelstellingen
2. Gerichte doelgroepen
3. Sterke content
4. Effectieve CTA's
5. A/B testen en optimaliseren
Tijdens deze opdracht hebben we verschillende aanpassingen doorgevoerd op basis van een CRO analyse. Zo kreeg de website een nieuwe look, maar zijn er ook functionele aanpassingen doorgevoerd:1. Gebruikersvriendelijke navigatie
2. Mobiele optimalisatie
3. Snelle laadtijd
4. Het toevoegen van CTA's
5. Het verbeteren van productpagina's op basis van A/B testen
In Q2 2023 hebben wij een SEO-plan ontwikkeld voor de rijksoverheid. Dit plan omvatte de volgende onderdelen:
1. Algemene statistieken
2. Zoekwoorden onderzoek
3. Concurrentieanalyse
4. SEO audit
Uit ons onderzoek bleek dat de termen waarop werd gezocht, niet overeenkwamen met de termen waarop de Tlokb zich richtte. De meeste zoekopdrachten betroffen vragen over nieuwe wetgevingen en het "co-vrij register". Na de aanpassingen staat de Tlokb nu op de eerste plaats in Google voor deze zoektermen. Hierdoor is zowel het websiteverkeer toegenomen als het aantal vragen over dit onderwerp afgenomen. Een win-winsituatie dus!
Voor een beursgenoteerd bedrijf hebben wij de e-mailmarketingcampagnes op ons genomen. Tijdens deze opdracht, die meer dan 12 maanden duurde, hebben we de open rate verhoogd van 30% naar 50% en de click-through rate van 15% naar 30%. Dit resulteerde in:
1. Een sterkere connectie tussen klant en merk
2. Hogere omzet
3. Een verbeterd image
4. Meer activiteit op onze website en in aangesloten winkels
Klant:
Top 20 beursgenoteerd bedrijf London Stock Exchange
Hoe wij dit hebben bereikt:
Betere segmentatie van de e-maillijsten
Gepersonaliseerde content
Mobiele optimalisatie
Pakkende onderwerpregels
Duidelijke call-to-actions (CTA's)
Aanpassing van de toon van formeel naar informeel
Doorlopende A/B-tests voor optimale timing en frequentie
Continue analyse en rapportage om verbeterpunten te identificeren